Naar werk traject

Gedurende het naar werk traject wordt de deelnemer ondersteund in de zoektocht naar een passende baan. Aan de hand van interesses, kwaliteiten en competenties van de deelnemer ondersteund de jobcoach met het vinden van een passende baan.

Naar werk traject

Plan op maat

Het naar werk traject is bedoeld voor klanten die toe zijn aan werk maar deze stap nog niet zelf kunnen maken. Base to Work biedt hier begeleiding bij om uiteindelijk de stap naar een passende en betaalde baan te kunnen maken voor de lange termijn. Het naar werk traject duurt maximaal 9 maand met maximaal 25 begeleidingsuren.

Intake

Bij de start van het traject gaat de betrokken re-integratieconsulent van Base to Work thuis op bezoek bij de klant om te onderzoeken wat in de weg staat om de volgende stap te kunnen maken. Ook wordt er gekeken wat er tot nu toe al gedaan is en wat het plan van aanpak voor de klant wordt om passend en duurzaam werk te vinden. Eventuele resultaten uit de vorige trajecten worden hierin meegenomen zodat de randvoorwaarden bekend zijn.

Begeleiding naar werk

Voor het naar werk traject wordt het actieve netwerk van Base to Work ingezet. Hierbij maakt Base to Work gebruik van de DDF Holding, een verzamelorganisatie van 18 bedrijven die mensen verder willen helpen. Daarnaast heeft Base to Work door de jaren heen zelf ook een breed netwerk opgebouwd waarop aanspraak gemaakt kan worden tijdens het naar werk traject. Samen met de klant wordt gekeken welke bedrijven passend zijn kijkend naar de competenties

en vaardigheden. Zodra dit duidelijk is wordt ook begeleiding geboden bij het sollicitatieproces.

Denk hierbij aan:

- Het schrijven van een passende sollicitatiebrief;

- Actief meezoeken naar bedrijven in de regio;

- Het oefenen van sollicitatiegesprekken;

- Het meegaan naar sollicitatiegesprekken;

- Ondersteuning bij plaatsing en overdracht richting eventuele jobcoaching.

Naast het inzetten van het netwerk van Base to Work wordt de klant ook gestimuleerd zijn of haar eigen netwerk in te zetten om een betaalde en passende baan te vinden. Zo wordt de klant zijn of haar zelfredzaamheid vergroot en draagt het bij aan het hebben van succeservaringen.

Aan het einde van het traject dient de re-integratieconsulent een eindrapportage in waarin de voortgang van de klant omschreven staat en welke doelen er bereikt zijn. Ook volgt er een vervolgadvies voor de klant op het gebied van jobcoaching. Uit eerder gedraaide trajecten is gebleken dat dit in de meeste gevallen nodig is om een duurzame uitstroom te kunnen realiseren.

Neem contact op

Idris Fatah Ahmed
Directeur Participatie en re-integratie & Register Jobcoach

"Wie aandacht krijgt, groeit."

Meer diensten

Share this page

Vul hieronder jouw gegevens in en het e-mailadres van de persoon waarmee je deze pagina wilt delen.